Sinco palvelunäyttämön ohjaukseen käytettävän ohjelmiston käyttöliittymän kehitystyötä tehtiin ohjelman toteutuksesta vastaavan Rovaniemen AMK:n pLabin työntekijöiden kanssa yhteisessä palaverissa. Ohjelmiston ominaisuuksiin kuuluu palvelupolkujen ja -tuokioiden suunnittelu ja hahmottaminen niin kuva- kuin äänimaailmankin osalta, sekä näiden toistaminen palvelunäyttämöllä protoilua varten.
Käyttöliittymäsuunnittelussa vahvasti visuaalinen (ja manuaalisesti interaktiivinen) papereilla toteutettu käyttöliittymäprototyyppi oli apuna konkretisoimaan käyttöliittymään liittyneitä haasteita ja epäselvyyksiä. Kun kaikilla oli yhtenäinen näkemys siitä, että käyttöliittymän kaikkien ominaisuuksien tulisi tukea nimenomaan nopeaa protoilua, löytyi yhteinen sävel käyttöliittymän olennaisimpiin ominaisuuksiin hyvinkin nopeasti.
Paperiprotoilusta käyttöliittymien osalta löytyy myös paljon mielenkiintoisia demoja Youtubesta hakusanoilla "Paper Prototyping" .
Sincon hallintaohjelmiston käyttöliittymän muutamia varhaisia käyttöliittymähahmotelmia voit selailla tässä:
Käyttöliittymäsuunnittelussa vahvasti visuaalinen (ja manuaalisesti interaktiivinen) papereilla toteutettu käyttöliittymäprototyyppi oli apuna konkretisoimaan käyttöliittymään liittyneitä haasteita ja epäselvyyksiä. Kun kaikilla oli yhtenäinen näkemys siitä, että käyttöliittymän kaikkien ominaisuuksien tulisi tukea nimenomaan nopeaa protoilua, löytyi yhteinen sävel käyttöliittymän olennaisimpiin ominaisuuksiin hyvinkin nopeasti.
Paperiprotoilusta käyttöliittymien osalta löytyy myös paljon mielenkiintoisia demoja Youtubesta hakusanoilla "Paper Prototyping" .
Sincon hallintaohjelmiston käyttöliittymän muutamia varhaisia käyttöliittymähahmotelmia voit selailla tässä:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti