Kilpailun alkuhetkille asti visusti salassa pidetty, kaikille osallistujille yhteinen teema paljastui niinkin mielikuvitukselliseksi ja väljästi määritellyksi kuin (super)heroes, eli (super)sankarit.
Jamit käyntiin polkaissut aloitusvideo antoi muutamia hyviä vinkkejä ja näkökulmia haasteeseen tarttumiseen, ja videolla nähtiin myös Internetin asiakaspalvelulle uuden tahdin näyttäneen Zappos-verkkokaupan perustaja Tony Hsieh sekä käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun edelläkävijä Joe Pine.
SINCO osallistui jameihin pohjoisimpana tapahtumapaikkana, ja Rovaniemen osallistujat kehittivät 2 palvelukonseptia: Be Ride There - mobiiliteknologioihin vahvasti pohjautuvan kyytipalvelun, sekä Fellow Feeling Superheroes - muuttosankaripalvelun, jossa uudelle paikkakunnalle muuttava voi pyytää suureen koitokseen avuksi muuttosankarijoukkoa - ja samalla löytää ystäviä uusista piireistä välittömästi.
Rovaniemen lisäksi myös muualla Suomessa osallistuttiin Jameihin aktiivisesti: niin Helsingissä, Tampereella kuin Vaasassakin oltiin mukana kehittämässä palveluita Jamien merkeissä.
P.S. Miltei välittömästi tapahtuman jälkeen koko GSJ:n pääorganisaattorit Adam ja Markus vihjasivat, että syksyllä luvassa olisi uudet jamit - tällä kertaa kestävän kehityksen näkökulmasta...
Really? I am very happy to hear that! Thanks for sharing!
VastaaPoista